Tällä opintojaksolla perehdytään ERP- ja CRM-ohjelmistojen käyttöön sekä tietojärjestelmien keräämän datan merkitykseen myynnin menestyksen mittaamisessa.
Tämä opintojakso on Haaga-Helian opintotarjonnasta.
Avainsanat
myynti, ERP, CRM, liiketoimintaprosessit
Ilmoittautuminen päättynyt
Ilmoittautuminen tapahtuu riistiinopiskelupalvelun kautta Peppissä/Pakissa/OMAssa. Löydät opintojakson tunnuksella SAL001AS2A-3011.
Aikataulu
Ilmoittautuminen: 15.5.-23.5.2024
Jälki-ilmoittautuminen: 3.6.-18.10.
Toteutus: 21.10.-13.12.2024 | Itsenäinen verkko-opintojakso
Oppimisalusta: Haaga-Helian Moodle, kirjaudutaan haaga-Helian tunnuksilla | Jos sinulla ei ole käytössäsi aktiivisia Haaga-Helian tunnuksia, saat ne ilmoittautumisajan päätyttyä.
Opintojakson sisältö
- Liiketoimintaprosessien kuvaaminen prosessien mallintamisohjelmalla
- ERP-ohjelman käyttö myynnissä, tilaus-toimitus-ketjussa, hankinnassa ja valmistuksessa
- Liidien, mahdollisuuksien, tarjouksien ja tilausten luonti CRM-sovelluksessa
- Myyntiprosessin vaiheet CRM-sovelluksessa
- CRM-sovelluksen peruskäyttö markkinoinnissa
Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa:
- kuvata toiminnanohjauksen (ERP) ja asiakkuuden hallinnan (CRM) merkityksen ja mahdollisuudet myynnissä ja yrityksen liiketoiminnassa
- käyttäää sekä ERP että CRM-ohjelmistoa.
- tunnistaa tietojärjestelmien keräämän datan merkityksen myynnin menestyksen mittaamisessa
- kuvata yrityksen liiketoimintaprosesseja visuaalisesti mallinnusohjelmalla
- huomioida vastuullisuuden, kestävän kehityksen, ja eettisyyden myynnin tietojärjestelmissä.
Tarkempi opintojaksokuvaus on luettavissa Haaga-Helian opinto-oppaasta.
Opettajat
Hannu Koikkanen (Haaga-Helia), Markus Kauppinen (Haaga-Helia)
Tämä opintojakso kuuluu näihin teemoihin: