Prosessien, käsitteiden ja Ilmiöiden opetus

Teoriaosaamisen syventäminen

Teoriaosaamisen syventäminen

Teoriatiedon oppimisessa liikettä voidaan hyödyntää esimerkiksi:
• Opiskelijat pääsevät selittämään erilaisia ilmiöitä, malleja ja rakenteita suhteessa toisiinsa fyysisinä etäisyyksinä tai tasoilla
• Teoriatiedon oppimisen yhteydessä liikkuminen tilassa mahdollistaa fyysisen tason muistijäljen synnyttämisen, esimerkiksi kävelemällä kyseisen ilmiön luokse tai siirtämällä ilmiötä suhteessa toiseen.

Elävä käsitekartta

Elävä käsitekartta

• Toteuta opiskelijoiden kanssa elävänä käsitekartta, jossa jokaiselle opiskelijalle annetaan käsite, jota hän edustaa.
• Kukin opiskelija kirjoittaa käsitteen paperille, jonka hän kiinnittää itseensä.
• Pyydä oppijoita liikkumaan tilassa ja sijoittumaan eri osiin yhteistä käsitekarttaa.
• Opiskelijat keskustelevat keskenään ja muodostavat yhteyksiä toisiin käsitteisiin. Esimerkiksi: "Olet käsite 'markkinointi'. Mihin muihin käsitteisiin sinun tulisi liittyä ja miksi?
Pyydä oppijoita jakamaan havaintojaan ja keskustelemaan siitä, mitä he oppivat toisten käsitteiden kanssa vuorovaikuttaessaan. Tämä vaihe auttaa syventämään ymmärrystä ja vahvistaa oppimista.

Comments are closed.